1/14/2021

Tejszínes-sajtos csirke - Nem jut eszembe clickbait cím

 Mi mással is kezdhetném a sort, mint egy jó recepttel, amit tegnap készítettem el. Amit tudni kell: körülbelül 5-6 éve glutén-, és laktózmentesen étkezem, így a receptjeimet is ezek szerint fogom leírni. Természetesen az itt leírtak nincsenek kőbe vésve, bármikor átalakíthatóak a saját ízlésünknek megfelelően. ;)

Hozzávalók:

  • 75 dkg csirkemell
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 ízlésesen dundi fokhagymagerezd
  • 500 ml laktózmentes tejszín
  • 125 gr laktózmentes krémsajt/sajtkrém (jelen esetben Camping)
  • bors
  • szerecsendió
  • 50 dkg gluténmentes tészta (Civita kagylótésztát használtam)
Én általában először előkészítem az alapanyagokat, nem tudok tévészakácsosan főzni. A vöröshagymát apró kockákra vágom, a fokhagymát a kés élével megroppantom, és vékonyan felszeletelem. A csirkét falatnyi darabokra vágom, majd egy nagyobb lábasban kevés olajat melegítek.

Elkezdem dinsztelni a hagymát, pár perc után jöhet rá a fokhagyma is. Amikor már kellemesen illatozik, rádobom a csirkét, amit fehéredésig pirítok. Ezután felöntöm a tejszínnel, és egy kevés vízzel, hogy ne kelljen mellette állni a főzés ideje alatt végig. Befűszerezem, forrás után fedő alatt, alacsony lángon 25-30 percig főzöm. Persze ezalatt sem tétlenkedem, a tésztát elkészítem a csomagoláson leírtak szerint. (Ha jót akarok magamnak, akkor általában egy perccel az ott írtaknál előbb öntöm le róla a vizet, hiszen a csirkével még úgyis főni fog egy kicsit.)

Ha letelt a csirke ideje, hozzáadom a krémsajtot is, ezzel már csak összeforralom (picit sűrít is rajta, a tésztás ételeknél sose jó, ha szétfolyik a szósz), majd összeborítom a tésztával. Kész is! A tetejére érdemes még sajtot rakni, úgy egy kilót legalább (igen, imádom a sajtot :3).



Ha tetszett a recept, akkor terjesszétek hírét a nagyvilágban, illetve ha elkészítettétek, szívesen olvasom a visszajelzéseket, és nézegetem a képeket az elkészült finomságról! 

Találkozzunk a következő alkalommal is! ;)

4 megjegyzés:

  1. Hmm, ezt szeretem! :3 Én is szoktam ilyet csinálni, csak nem teszek bele krémsajtot, plusz a szerecsendió mellé még jól megszórom bazsalikommal, és rizst szoktam mellé főzni :) Legközelebb kipróbálom ezt a Camping sajtos tésztás megoldást jó sok sajttal :)) Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem ízleni fog majd ez a verzió! :)

      A tiédet is kipróbálom alkalomadtán! ;)

      Törlés
  2. Szia! Én ajánlom a parmezán sajtos változatot! Már csak azzal csinálom a csirkét :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amennyiben találok valahol minőségi parmezánt, mindenképpen kipróbálom! :)

      Törlés

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!