1/16/2022

Ötletek hétvégi ebédekhez VIII. - Vadas, ahogy én készítem (GM, TM)

 Utoljára olyan tizenvalahány éve ettem vadast, akkor is a boltban kapható mélyhűtött szósszal készítve. Egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy gondoltam, hogy nem lehet olyan nehéz reprodukálni azt a mártást, így hétvégén ez volt nálunk az ebéd. Megmutatom, én hogyan készítem, nagyjából másfél órán belül el is készül. Imádni fogja mindenki! 

Egy nagy tál vadas
A mártásban fürdőző hús a legjobb hús!

Vadas, ahogy én készítem

Hozzávalók:
  • 1,5 kg sertéslapocka (lehártyázva, a zsírosabb részek eltávolítva) 
  • 2 közepes fej vöröshagyma 
  • 4 nagy sárgarépa
  • 2 nagy fehérrépa
  • 1 kisebb zellergumó
  • 1 karalábé
  • 10 dkg cukor
  • (nagyjából) 3 púpozott evőkanál dijoni mustár
  • 10 szem egész feketebors
  • 6 db babérlevél
  • só ízlés szerint
  • 2 doboz Dr. Oetker Creme Vega
  • kevés gluténmentes liszt a habaráshoz
  • citromlé
Elkészítés:

Készítsük elő a zöldségeket: tisztítás után a hagymát vágjuk félfőre, a többi zöldséget pedig nagyobb darabokra. A húst ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Egy megfelelő méretű (legalább 4-5 literes) lábosban olajon karamellizáljuk meg a cukrot, majd erre jöhet a hagyma és a zöldségek. Körülbelül 10 perc után rátesszük a húst és felöntjük másfél liter vízzel. Teatojásban belehelyezzük az egész borsot, a babérleveleket, megsózzuk. Fedő alatt, alacsony lángon főzzük addig, amíg a hús meg nem puhul. Forrás után, illetve az első 10-20 perc főzés után érdemes lehabozni és csak ekkor hozzáadni a mustárt. Amint kész a lapocka, kivesszük a mártás alapjából, a levet pedig botmixerrel pürésítjük. Kóstoljuk meg, amennyiben szükséges, akkor adjunk hozzá még mustárt, ekkor mehet bele a citromlé. A vegaföllel és a liszttel habarást készítünk, ezt hozzáöntjük a mártáshoz, majd öt perc forralás után visszahelyezzük a hússzeleteket. Tálalhatunk is! Köretnek mellé gluténmentes spaghettit kínáltam.

Őszintén, nem is értem, hogy régen miért a mélyhűtött verzióból készült otthon a vadas, semennyivel sem nehezebb vagy macerásabb, ha magunknak csináljuk meg. Remélem Ti is kedvet kaptatok hozzá és elkészítitek majd! Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

BenGa
 
Ha tetszik a blog, akkor ne felejts el követni minket Bloggeren keresztül, hogy sose maradj le a legfrissebb tartalmakról! A közösségi felületek közül az Instagramon, a Molyon, illetve a Facebook-on vagyunk jelen. :) Amennyiben úgy gondolod, támogathatod is az oldalt, erről itt informálódhatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!