6/07/2021

Felszálltam a Musso vonatra

Nos, Molyon elég gyakran belefutottam Musso könyveibe, így elérkezettnek láttam az időt, hogy én is megismerkedjek vele. Az egyik legkeresettebb művével, a Holnappal kezdtem, melynek végén vegyes érzelmekkel tettem vissza a szekrényembe.

Park Könyvkiadó, 2021, 400 oldal
 

 

Az elején megismerjük a két főszereplőt, Matthew-t és Emmát, mindketten elég mélyről indulnak: előbbi elvesztette szeretett feleségét, míg utóbbi egy tehetséges sommelier, aki nagyon durva mentális problémákkal küzd. Jelenleg nem igazán preferálom az ilyen alapszituációt, de gondoltam adok neki egy esélyt, biztos nyomós oka van annak, hogy ennyien kedvelik a művet. A későbbiekben élesedik a helyzet, filozófiatanárunk 2011-ből küld e-maileket a 2010-ben élő Emmának, amire úgy derül fény, hogy randiznának, de elkerülik egymást az étteremben... Innentől kezdve egy érdekes thriller-krimi keveréket kapunk, ami le tudja kötni az embert, Musso szórakoztatóan ír. Karakterei egészen jók, Emmát például tökéletesen eltalálta, így képzeli az ember azokat, akik valamiféle mentális betegséggel küzdenek. Külön kedvencem volt még Matthew lakótársa, April, nagyon kellett egy ilyen "tökös" szereplő a szenvedő férfi mellé.

Ennyit a mű jó dolgairól, most jöjjenek azok, amik nem igazán tetszettek:
- Konkrétan még véletlenül sem derül ki, hogy történhetett meg az, hogy Matthew a múltba küldözget e-maileket, majd a végére összeér a két idővonal, és rendesen tudnak találkozni...
- Matthew 2011-es énje eltűnik a könyv felében, mert tönkremegy a laptop, amin tudták tartani a kapcsolatot Emmával. Ezalatt mi van vele? Vagy totál lényegtelen a történések fényében?
- Kisebb-nagyobb következetlenségek, főleg a végén.
- Nem mellesleg: mutassatok egy olyan nőt, aki azért megy hozzá egy férfihoz, mert ritka a vércsoportja, így ha meghal, az IGAZI szerelmén tud segíteni, aki haldoklik. Ez egy kicsit már a nonszensz kategória, nem igazán tudtam értékelni.

Összességében egyszeri olvasásra tudom ajánlani, nem lettem tőle Musso fan, de a későbbiekben biztosan olvasok még tőle.


BenGa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!