11/10/2021

[Recept és Történet] Gluténmentes tojásos nokedli jégsalátával

 Az utóbbi időben olyan vagyok, mintha állapotos lennék, mindenféle étket megkívánok. Ez nagyon jó jel, a szervezetem jelzi, sikerült a műtét, és elkezdtem végre a rendes gyógyulás útjára lépni. Tegnap egész nap egy jó nagy tál tojásos nokedli járt az eszemben, muszáj voltam megcsinálni vacsorára.

Tojásos nokedli az ágyon.  
Igen, ez is embertelenül nagy adag.

Szerintem főzésnél az egyik legfontosabb szabály, hogy mindenképpen nyugodtan álljunk neki, különben nem lesz jó az, amit készítünk. Nos, ezt nekem tegnap nem sikerült kiviteleznem. :D Ott kezdődött, valamilyen okból kifolyólag feszült lettem késő délutánra, így elég morcosan indultam a nokedli készítésének. Körülbelül másfél éve csináltam utoljára, fejemben ez a recept volt: 50 dkg Schar Mix B, 3 darab tojás, 1 dl víz, kis só. Amikor elkezdtem összeállítani, feltűnt, a lisztnek nagyon kevés lesz ez a 3 tojás, valószínűleg változtak a keverék összetevői. Végül 5 XL-es tojás és 3 deciliter vízzel sikerült egy szaggatható keveréket kutyulni. A tésztafőzőben már gyöngyözött a víz, az első adagot akartam főzni, erre megszólalt a telefonom, ez nem kicsit kizökkentett. (Munkaügyben hívtak, [nem számítottam rá, hogy ilyen hamar] szerencsére csupa jó hírrel.) Nos, annyira bezavart a váratlan hívás, hogy ész nélkül nekiálltam a szaggató rossz felén dolgozni, és a főzés alatt végig csodálkoztam, miért is néznek ki a nokedlik úgy, mintha lapított százlábúak úszkálnának a vízben. Ízre nem volt rossz, meg is főttek, úgyhogy elfogadtam, ez most ilyen lesz. Persze itt még nem sejtettem, hogy a végére is lesz egy kis küzdelmem: kedvenc lábasomban, amiben soha semmi nem szokott letapadni, odakapni, a nokedli és a tojás házasításánál már az első perctől kezdve letapadt a tojás. Pedig alaposan felmelegítettem az edényt is, nem is túl nagy lángon készítettem... Persze happy end lett a történet vége, összességében nagyon jól sikerült az étel, én pedig tele pocakkal térhettem nyugovóra. 

Tanulságok:

  1. Nem szabad telefont vinni a konyhába. (Na jó, talán csak akkor, ha zenét akarunk hallgatni közben.)
  2. Mindig nézzük meg a nokedliszaggatót, hogy pontosan melyik felén is kell szaggatni. :D
  3. Tényleg csak nyugodt körülmények között főzzünk.

Végezetül jöjjön a recept, ami jónak bizonyult:

Tojásos nokedli jégsalátával:

  • 50 dkg Schar Mix B
  • (legalább) 5 XL-es tojás a nokedlihez, plusz 5 db rá
  • 3 dl hideg víz a tésztába, plusz 3 dl a saláta öntetéhez
  • kevés só
  • 1 fej jégsaláta
  • 3 evőkanál cukor
  • 2-3 kiskanál ecet

A lisztet a tojásokkal, sóval és a vízzel összedolgozzuk egy nagyobb edényben. Nem szabad sokáig kevergetni, amint összeállt, lehet is szaggatni. Nem lobogó vízben 2-3 percig főzzük, leszűrjük. Amint kész az összes nokedli, egy lábosban kevés olajon kicsit megpirítjuk őket, majd ráöntjük a tojásokat, és óvatosan kevergetve elegyítjük a kettőt.

Nem találtam fejes salátát, így jégsalátát használtam az elmaradhatatlanhoz. Ezt felcsíkoztam, majd elkészítettem az öntetet: 3 dl vízben olvadásig kevertem a cukrot, majd hozzáadtam az ecetet. Érdemes megkóstolni, szerintem akkor az igazi, ha kicsit kiérződik benne az ecet íze is. Mehet is a salátára, nálam egy délutánt a hűtőben töltött így egyben.

Ez lett volna a tegnapi konyhai kalandom története, ha tetszett, akkor a jövőben lehet, hogy több ilyet is írok majd. :)

BenGa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!