12/21/2021

Kik is csinálják a blogot? Harmadik rész: Totti

 A nevem Tóth Attila, 35 éves múltam idén (atyaég, még leírni is szörnyű). Házas vagyok, van három porontyom, ebből ketten ikrek. Jelenleg épp költözés alatt állunk Vác és Vácrátót között; köztes megállóként Őrbottyánban lakunk.


Az olvasás egy érdekes téma az életemben. Fiatalon kb. el voltam tiltva a könyvektől, kivéve a kötelezőktől. A nyaram pl. azzal telt, hogy azokból írjak olvasónaplót. Még a végére se értem a sornak, már be is csengettek. Egy ideig aztán ez rá is nyomta a bélyegét a könyvekkel való kapcsolomra. Kb. 6-7 éve találtam vissza hozzájuk, a manapság bolti forgalomban már nem igazán kapható, A Kent család története c. 8 részes könyvsorozattal. Mondhatom, hogy John Jakes szerettette meg velem ismét az olvasást.

Aztán 2019 júliusában született meg bennem az igény, hogy olyan fórumot keressek, ahol nem csak szakmai, hanem akár erősen szubjektív értékeléseket olvassak egyes könyvekről. Így találtam rá a Moly-ra, ahova azóta is napi szinten felnézek.

Évente 50+ könyvet olvasok. Ez egyeseknek sok, másoknak kevés. Én elég lassan olvasok és azt tapasztaltam, hogy napi 50-60 oldalnál többet képtelen vagyok feldolgozni, főleg egy pörgősebb vagy mélyebb mondanivalójú könyvből. Műfajilag legközelebb a krimi és a sci-fi áll hozzám, de szeretem a fantasy-t és az ismeretterjesztő könyveket is. Agatha Christie-fan vagyok, bár nem elvakult: tudom, hogy neki is vannak rosszabbul sikerült történetei.

Hajlandó vagyok kitörni a komfortzónámból, és egyetlen könyvet sem hagyok félbe. Minden évben elolvasok 4-5 klasszikust, még ha közben kiderül, hogy egyesek felett eljárt idő.

Kb. a molyos regisztrációmmal egyidőben kezdtem el értékeléseket is írni az olvasott könyveimről. Ezek teljesen szubjektívek, és ezt vállalom is. Nem félek lepontozni egy-egy közkedvelt könyvet, érvekkel alátámasztva, ha azt látom, hogy érdemtelen a hype-juk. És ugyanígy képes vagyok az egekbe magasztalni olyanokat, amiket alacsonyabbra értékeltek, mint amennyit szerintem érdemelnének.

Vannak írói ambícióim, ellenben önbizalmam az nincs és elég lusta vagyok. Rengeteg apró ötletem, vázlatom, megkezdett történetem van, de sajnos nincs időm velük foglalkozni. Ellenben eldöntöttem, hogy 2022-ben valamit kezdeni fogok ezzel, mert fiatalabb már nem leszek.

BenGával abban állapodtunk meg, hogy a blogra egyelőre csak az általam legjobbnak tartott könyvekről alkotott véleményemet teszem ki. Később ez még változhat. Most viszont úgy érzem, ha tudok hatni az emberekre, fontosabb, hogy azokat a könyveket mutassam be nekik, amik miatt érdemes leülni olvasni, mert sajnos nagyon sok embernek ez az élmény kimarad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!