1/25/2022

[Fogások a kamrából] Tárkonyos zöldbabfőzelék fűszeres húsgolyókkal

  Tegnap eléggé tanácstalan voltam, hogy mit is kellene főzni, hirtelen semmit sem kívántam, ellenben nagyon éhes voltam. A fagyasztó elejében ott árválkodott egy kilós mirelit zöldbab, amint megláttam, a fogaskerekek elkezdtek dolgozni, s megszületett ez a recept. :)

Tárkonyos zöldbabfőzelék
Nyamm.

Tárkonyos zöldbabfőzelék fűszeres húsgolyókkal

Hozzávalók:

A főzelékhez:

  • 1 kg mirelit zöldbab
  • 3 fej vöröshagyma (apró kockákra vágva)
  • só, őrölt feketebors, tárkony, fokhagymapor ízlés szerint

A fűszeres húsgolyókhoz:

  • 1 kg darált sertéshús
  • 2 db L-es tojás
  • só, őrölt fekete bors, majoranna, vöröshagymapor, fokhagymapor, cayenne bors ízlés szerint
  • burgonyapehely (ha túl lágy lenne a massza, ne használjunk belőle túl sokat, mert akkor túlságosan tömör lesz a végeredmény)


Elkészítés:

A főzelékhez fogjunk egy lábast, hevítsünk fel benne kevés olajat, azon pirítsuk aranysárgára az előzőleg felkockázott hagymát. Ha ez megvan, adjuk hozzá a zöldbabot, forgassuk őket össze, majd fűszerezés után öntsük fel annyi vízzel, amennyi épp ellepi. Forrástól számítva 10-15 percen belül elkészül a zöldbab, ekkor az általunk preferált sűrítéssel móddal adjunk neki testet. Én most ehhez burgonyapelyhet használtam, szemre addig adagoltam, amíg a megfelelő sűrűséget el nem érte.

A fasírt sem lesz nehezebb: a hozzávalókat alaposan gyúrjuk össze egy nagyobb keverőtálban, majd hagyjuk 15 percig magára, hogy összeérjenek az ízek. Addig egy tepsit nagyon vékonyan olajozzunk ki, a sütőt pedig melegítsük elő 170 fokra. Nekem ebből az adagból 18 darab golyó lett. Helyezzük el őket úgy a tepsiben, hogy legyen azért köztük kis hely, öntsünk alájuk 2 dl vizet. Alufólia alatt 30 percig, majd nélküle még körülbelül 20 percig süssük. Ha gázsütőnk van, akkor az alufóliás sütésnél félidőben forgassuk meg a tepsit, illetve a golyókat fordítsuk meg, ha már anélkül sütjük.

Remélem elnyeri a tetszéseteket a recept és elkészítitek majd! :) Jó étvágyat hozzá!

BenGa

Ha tetszik a blog, akkor ne felejts el követni minket Bloggeren keresztül, hogy sose maradj le a legfrissebb tartalmakról! A közösségi felületek közül az Instagramon, a Molyon, illetve a Facebook-on vagyunk jelen. :) Amennyiben úgy gondolod, támogathatod is az oldalt, erről itt informálódhatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!