10/30/2021

[Recept] Egyértelműen NEM carbonara (GM, TM)

 Gondolom senkinek sem kell bemutatni a Knorr, vagy Maggi féle carbonara alapot, aminek semmi köze nincs az eredeti recepthez. Ma vásárlás közben láttam hosszú hónapok után először, ihletet is adott egy gyorsan elkészíthető ebédhez. Hamar készen van, és az íze szerintem isteni!

Nem tudok kis adagot tálalni, és a megfelelő fényviszonyokat se találom... :D

Hozzávalók:

  • 500 gr gluténmentes tészta (én most a Spar saját márkás gm tésztáját használtam) 
  • 500 ml rizstejszín
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 vékonyabb szál póréhagyma
  • 20 dkg bacon
  • 2 kiskanál ételízesítő (Lucullus, legjobb); ízlés szerint só, fokhagyma-granulátum, frissen őrölt tarkabors, petrezselyem (!)
Kezdésnék tegyünk fel vizet a tésztához, majd a csomagoláson lévő utasítások szerint készítsük el. A Spar GM tésztáját én 8 percig szoktam főzni, szerintem úgy lesz tökéletes. A vöröshagymát vágjuk apró kockákra, a pórét karikákra. A bacont is kockázzuk, majd egy nagyobb, felhevített lábosban pirítsuk ki a zsírját. Amennyiben nem enged elég zsírt, minimális olajjal pótoljuk. Nem baj, ha letapad az edény aljára, abból a pörzsből remek ízeket kapunk! Jöhetnek a hagymák, ezekkel tovább pirítjuk az alapot körülbelül 5-7 percig, amíg kicsit megfonnyadnak. Ezután felöntjük a rizstejszínnel (a dobozból nyerjük ki egy kis vízzel a sűrűjét), befűszerezzük, és alacsony lángon addig rotyogtatjuk, amíg a tésztánk meg nem fő. Amint az elkészült, a szószhoz adjuk a friss/szárított petrezselymünket, alaposan összekeverjük, és készen is vagyunk! Tálalás előtt érdemes 10-15 percet várni, hogy a tészta magába tudja szívni ízletes szószunkat. 

Jó étvágyat kívánok, remélem ízleni fog, ha elkészítitek! ;) 

BenGa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!