12/20/2022

Csak azért is könyvet karácsonyra - IX. (utolsó) rész, BenGa listája

A sorozat zárásaként következzen az én listám. Bevallom, kicsit gondban voltam, annyi jó könyvet lehet ajánlani ilyen esetekben. Ígérem nem lesz hosszú, és remélhetőleg mindenki talál rajta legalább egy olyat, amit szívesen ajándékozna. :)

 

Sue Townsend: Adrian Mole minden kínszenvedései

Szerintem ez egy igazi klasszikus, amit bármelyik korosztály ugyanúgy élvezhet. Magam is számtalanszor olvastam már, egyszerűen nem tudom megunni kedvenc szerencsétlenem tinédzser éveit. A folytatásokat is meleg szívvel ajánlom, bár azok talán nem annyira ütősek, mint az első két rész.




Ray Bradbury: Marsbéli krónikák (teljes változat)

Bradbury munkásságát és novelláit talán senkinek sem kell bemutatni. Az Agave Kiadó jóvoltából a Marsbéli krónikák teljes verziójában szerezhető be, melyben azok a ,,Mars novellák" is szerepelnek, amiket folyóiratokban, más novelláskötetekben publikált.




Dragomán György: Máglya

Szerintem Dragomán a mai magyar irodalom egyik legszerethetőbb figurája. Nagyon kedvelem az írásait, így nem maradhatott le a listáról. A Máglya 2014-ben jelent meg, valódi mágikus realizmussal átitatott családregény, nem érdemes kihagyni.




Marc-Uwe Kling: QualityLand

Vérbeli szatíra a kedvenc zsáneremmel keverve. Meglepő fordulatok, őrületes humor. Kiváló ajándék lehet azon ismerőseinknek, akik értékelik a ,,beteg" történeteket. Remélhetőleg hamarosan a második része is kiadásra kerül.





Karl Ove Knausgard: Halál (Harcom I.)

Emlékszem, a második műtétem utáni időszakban olvastam, és nagyon sokat segített abban, hogy kicsit kirekesszem az állandó kórházi létet. Bár azóta nem folytattam a sorozatot, de a polcomon itt várakoznak. Ebben a kötetben gyermek és fiatalkoráról ír Knausgard, nem egyszer azon kaptam magam, hogy valami hasonló lejátszódott az én életemben is, mint ami az övében. Nem egyszerű olvasmány a maga nemében, de mindenképpen ajánlott.



Brandon Hackett: Eldobható testek

Idei olvasmányaim közül ez volt az egyik kedvencem, nem véletlenül ajánlom ajándékozásra. Kortárs magyar sci-fi, ami a transzhumanizmus kérdésével is foglalkozik. Mivel nem nehéz olvashatóság és befogadhatóság szempontjából, azoknak is remek választás lehet, akik csak most ismerkednek a zsánerrel.




A poszt írása közben jöttem rá, hogy akár a végtelenségig tudnám folytatni a listát, így megálltam hatnál, akárcsak tavaly. 

Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, aki listájával színesítette a sorozatot, igazi megtiszteltetés számomra, hogy két kedvenc íróm is készített egyet-egyet.

Kellemes Karácsonyt kívánok, olvassatok és pihenjetek sokat! :)

BenGa

 

Korábbi listák:

I. rész - Bianka listája

II. rész - Cukormalac gyűjtése

III. rész - Anna (Scifilány) listája 

IV. rész - László Zoltán listája

V. rész - Keiran Rowley listája

VI. rész - Eve Rigel listája

VII. rész - Brandon Hackett listája

VIII. rész - Dóri listája

 

Ha tetszik a blog, akkor ne felejts el követni minket Bloggeren keresztül, hogy sose maradj le a legfrissebb tartalmakról! A közösségi felületek közül az Instagramon, a Molyon, illetve a Facebook-on vagyunk jelen. :) Utóbbi helyen várunk Az üst olvasóklubjába! Amennyiben úgy gondolod, támogathatod is az oldalt, erről itt informálódhatsz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ne tartsd magadban, de kérlek ésszel kommentelj! A nem ide illő tartalmak minden esetben törölve lesznek!